Általános Szerződési Feltételek

Általános rendelkezések (fogalmak és hatály)

Jelen szerződésben foglaltakat a H/L/G Szerviz (továbbiakban: Szolgáltató) megrendelt szolgáltatásaira kell alkalmazni.

Szolgáltató: H/L/G Szerviz

Hegedűs László Egyéni Vállalkozó;  székhely: 2330 Dunaharaszti Thököly utca 11.;  nyilvántartási szám: 56171217;  adószám: 57533049-2-33;  honlap: www.hlgszerviz.hu;  e-mail: info@hlgszerviz.hu

Megrendelő: az a fogyasztó, aki a jelen ÁSZF hatálya alá tartozó ügyletben a Szolgáltatást megrendeli. 

Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 8:1 § (1) bekezdés 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Szolgáltatás: Szolgáltató által a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint a Megrendelő részére telepítési; karbantartási; javítási tevékenység.

Felek: Szolgáltató és Megrendelő együttesen.

Jelen ÁSZF rendelkezései alkalmazandók a Felek között létrejövő jogviszonyra, valamint a jogviszony fennállása alatt Felek jogaira és kötelezettségeire. A Felek közötti szerződés akkor jön létre, mikor, a Szolgáltatást az Szolgáltató a Megrendelő részére visszaigazolta. Szolgáltatás megrendelésével a Megrendelő kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit elolvasta, megértette, az abban foglaltakat elfogadja.

Felek rögzítik, hogy a jogviszonyukra a jelen ÁSZF-ben foglaltak mellett a Ptk. és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Rendelet) rendelkezései, valamint a hivatkozott jogszabályok változása esetén a Felek közötti jogviszonyra vonatkozó mindenkor hatályos anyagi és eljárásjogi szabályok az irányadók.

A Megrendelő a jelen ÁSZF-fel kapcsolatos bármely kifogását, fenntartását, észrevételét köteles még a Szolgáltatás megrendelése előtt írásban, vagy elektronikus úton megküldeni a Szolgáltató felé. Ennek hiányában az ÁSZF rendelkezéseit, a Szolgáltatás megrendelésével minden feltétel, fenntartás és külön nyilatkozat nélkül a Megrendelő elfogadja.

Bármely a jelen ÁSZF-től eltérő, azt módosító, kiegészítő vagy felülíró feltétel vagy kikötés csak a Felek kifejezett írásbeli megállapodása esetén érvényes és az nem érinti az ÁSZF egyéb rendelkezéseinek érvényességét és alkalmazását.

Az Szolgáltató a jelen ÁSZF-et bármikor jogosult egyoldalúan, előzetes értesítés és indokolás nélkül módosítani, vagy visszavonni. A módosítások vagy a visszavonás az ÁSZF-ben megjelölt napon, vagy akkor lépnek hatályba, ha azt Szolgáltató honlapján közzéteszi. A módosítás vagy a visszavonás nem érinti azokat a jogviszonyokat, amelyek a hatálybalépés előtt jöttek létre. Az ÁSZF módosítása csak abban az esetben válik a már hatályban lévő jogviszony részévé, ha az a Megrendelő részére a korábbi rendelkezésekhez képest előnyösebb rendelkezéseket tartalmaz és azt a Megrendelő – külön figyelemfelhívó tájékoztatást követően – kifejezetten elfogadta.

A Megrendelő köteles a Szolgáltatót tájékoztatni minden olyan körülményről, tényről, amely a teljesítéshez szükséges. Biztosítja a megbízáshoz szükséges engedélyeket (pl. önkormányzat, társasház, építési hatóság), terveket (pl. statikai, gázterv, kémény).

Ennek elmaradása, vagy a nem megfelelő tájékoztatás esetén a Szolgáltató, illetve a Partner jogosult a teljesítést elhalasztani vagy felfüggeszteni mindaddig, amíg a Megrendelő a szükséges tájékoztatást nem adta meg.

Telepítési szolgáltatás

A berendezések telepítését, előzetes helyszíni felmérést követően, szükség szerint kivitelező partnereink közreműködésével, Dunaharaszti 25 km-es körzetében tudjuk vállalni.

A helyszíni felmérést díjmentesen biztosítjuk.

A szolgáltatás díja: A felmérést követően e-mailben küldött, és a Megrendelő által elfogadott, ajánlaton szereplő bruttó végösszeg.

Teljesítés az elfogadott ajánlat alapján az abban meghatározott időpontban, és intervallumban, a Megrendelő által biztosított helyszínen történik.

Tartalmazza

  •  A berendezés felszerelését, bekötését, nyomáspróbáját, vákuumozását,
  •  A Szolgáltatótól vásárolt készülékek szakszerű beüzemelését, más forrásból származó berendezés esetén a forgalmazó feltételei szerinti beüzemelési előkészítést
  • A szereléshez szükséges anyagok helyszínre szállítását
  • A keletkezett törmelék eltakarítását
  • A telepítés jegyzőkönyveit.
  • A készülék gazdaságos és komfortos üzemeltetésének betanítását

 Karbantartási szolgáltatás

A berendezések gépkönyv szerinti ellenőrzése, tisztítása, szükség szerint beállítása, esetleg előforduló hibák feltárása. Karbantartás után a működési paraméterek jegyzőkönyvezése.

Ez a szolgáltatás javítási munkálatokat nem tartalmazza.

A szolgáltatás aktuális árait a honlap tartalmazza.

Javítási szolgáltatás

Jelen Szolgáltatás nem érinti a fogyasztók jogszabályon alapuló kellékszavatossági jogait, illetve a kötelező jótállás, vagy az adott termékre a gyártó által vállalt jótállás ideje alatti jogait, illetve a Szolgáltató, vagy a gyártó helytállási kötelezettségeit. Azon készülék(ek) vonatkozásában, amely(ek)re a vállalt, vagy kötelező jótállás ideje még fennáll, a jelen Szolgáltatás akkor vehető igénybe, ha a készülék a jótállás keretein belül nem javítható, mert hiba a készülék nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen kezeléséből, átalakításából megrongálásából stb. (nem garanciális jellegű meghibásodás) ered.

A szolgáltató vállalja, hogy a bejelentést követően a Megrendelővel egyeztetett időpontban felkeresi a Megrendelőt a Szolgáltatás teljesítése céljából. Első lépéseként, a helyszínen kivizsgálja a készülékkel kapcsolatban bejelentett hibát. Ezt követően  ad egy ajánlatot a Megrendelőnek a javítás díjáról és várható idejéről.

A bevizsgálás díját, 16990-Ft, azaz tizenhatezer-kiencszázkilencven forint, a Megrendelő akkor is köteles megfizetni, ha a készülék javítását nem kéri, vagy ha a Bevizsgálás arra az eredményre jut, hogy a készülék nem javítható.

A Szolgáltatást lehetőség szerint az első kiszállás alkalmával teljesíti. Ha a Szolgáltatást az első kiszállás alkalmával – előre nem látható okból (pl. alkatrész hiánya, vagy újabb alkatrész beszerzése szükséges) – nem tudja teljesíteni, köteles a mielőbbi teljesítés végett, Megrendelőt újból személyesen felkeresni és a javítási/szerelési munkát elvégezni.

A jogviszony megszűnése

A Szolgáltatás teljesítésével a Felek közötti jogviszony megszűnik.

A jogviszony a teljesítés nélkül is megszűnik, ha a Szolgáltatás a korábbiakban részletezettek szerint a Megrendelőnek felróható okból, vagy a hiba jellegéből adódóan nem teljesíthető (pl. gazdasági totálkár, vagy alkatrész hiánya), illetve ha a Megrendelő nem jogszerűen áll el a szerződéstől. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles a Megrendelő felé elszámolni.

A Megrendelő a Rendeletben foglaltak szerint jogosult a szerződéstől a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállni, a teljesítés megkezdését követően pedig a szerződést felmondani.

A Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi és kéri, hogy a Szolgáltató a szerződés teljesítését a 14 napos elállási határidőn belül megkezdje.

A Szolgáltatás teljesítésével a Megrendelő elveszíti az elállási/felmondási jogát.

A Megrendelő a Rendelet 2. számú mellékletében szereplő nyilatkozat-minta szerint elektronikus úton (e-mail) gyakorolhatja elállási/felmondási jogát:

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: H / L / G Szerviz  Hegedűs László EV.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

Kelt

Kellékszavatosság, termékszavatosság és jótállás

Kellékszavatosság

A Szolgáltatás hibás teljesítése esetén a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk szabályai szerint.

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a Termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

– kérheti a Termék kijavítását, vagy kicserlését kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet; vagy

– igényelheti utóbb a Termék vételárának arányos leszállítását, valamint a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta;

– végső esetben a szerződéstől is elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének nem tud eleget tenni.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni.

A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

A Megrendelő kellékszavatossági jogai a teljesítéstől számított 2 év alatt évülnek el. Abban az esetben, ha a Termékeket nem Fogyasztó rendeli meg, a kellékszavatossági jogok 1 év alatt évülnek el.

A Ptk. 6:163. § (5) bekezdése szerint a dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a Terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

A Termék hibája esetén a Megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Megrendelő nem érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Megrendelő a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényt kizárólag a gyártóval, vagy a Termék forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (vagy a forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítani.

Termékszavatossági jogok a Ptk. rendelkezései szerint a Fogyasztót illetik meg.

Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése szerint a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre a rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása – a (4) bekezdésben foglalt kivétellel – jogvesztéssel jár.

A jótállás ideje alatt a Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A Termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Megrendelő a Terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Termék cseréje esetén a jótállási ideje újra indul.

A Megrendelő nem jogosult jótállást érvényesíteni, ha:

– a hiba a Termék nem rendeltetésszerű használatából ered;

– a hiba olyan minimális rendellenességnek tekinthető, amely az adott Termékre szokásosan jellemző, elkerülhetetlen és/vagy elhanyagolható;

  • ha a Termék használata, kezelése, szakszerűtlenül, vagy a gyártó előírásainak be nem tartásával történt, továbbá ha a Terméket arra jogosulatlan (képzetlen) személy kezelte, javította, átalakította, változtatta meg.
  • A hiba a termék karbantartásának hiányából eredt.

A jótállásból eredő jogok érvényesítésének nem feltétele a Termék(ek) felbontott csomagolásának a Megrendelő általi visszaszolgáltatása.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

A Megrendelő a kellékszavatossági, illetve jótállási igényeit a Szolgáltató felé, – e-mailen: info@hlgszervi.hu; telefonon (+36) 30 4592417; -kell jelezni.

A Szolgáltató minden esetben arra törekszik, hogy a Megrendelő lakó/tartózkodási helyén a leghamarabb tudja igényét érvényesíteni. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról gondoskodik.

Vegyes rendelkezések

A jelen ÁSZF-ben körülírt szolgáltatások, során a Szolgáltató tudomására jutott fogyasztói személyes adatok kezeléséről és védelméről a Szolgáltató Adatkezelési Szabályzata rendelkezik, amely megtalálható a honlapon (www.hlgszerviz.hu)  

Felek megállapodnak, ha a szerződés(ek) teljesítése a jelen ÁSZF-ben foglalt határidőkön belül olyan körülmények miatt nem lehetséges átmenetileg, amely a Felek ellenőrzési körükön kívül esik és így egyik Félnek sem felróható, azt nem tekintik szerződésszegésnek és egyedileg egyeztetnek a szerződés(ek) mielőbbi teljesítése érdekében. Felek ilyen körülménynek tekintik különösen, de nem kizárólag a járványügyi helyzet miatt Magyarország Kormánya által bevezetett korlátozó intézkedéseket, ideértve a Megrendelővel szemben elrendelt hatósági házi karantént, vagy a beutazási/szállítási korlátozások miatti esetleges készlet-, és kapacitáshiányt. Ilyen esetekben a Felek kölcsönösen tájékoztatják egymást és egyedileg egyeztetnek a teljesítés időpontjáról.

A teljesítéssel kapcsolatos esetleges jogvita esetén a Felek elsődlegesen békés úton kötelesek megkísérelni a vita rendezését.

A panaszbejelentésre a (+36) 30 4592417 telefonszámon, vagy az info@hlgszerviz.hu e-mail címen van lehetőség.

A beérkezett panaszokat a Szolgáltató kivizsgálja és 30 napon belül a Megrendelő által megadott elérhetőségek valamelyikén megválaszolja. Ha a bejelentést a Szolgáltató megalapozottnak tartja, úgy a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint jár el.

A Megrendelő jogvita esetén a lakóhelye szerint illetékes a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (a továbbiakban: kamara) mellett működő független békéltető testülethez is fordulhat. A Szolgáltató székhelye szerint a Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület (1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.) illetékes.

A jelen Szerződési feltételekre a magyar jog szabályai az irányadók. A Megrendelt szolgáltatásokkal kapcsolatos jogi eljárásokra a magyar bíróságok rendelkeznek joghatósággal.

Tárhely szolgáltató

……

Dunaharaszti, 2021.